לוין מיכל

טיפול באמצעות אמנות חזותית
קרית אונו
0522758389
אזור הטיפול:
מרכז
שפת הטיפול:
עברית
מגדר:
אישה
מעמד ביה"ת:
חבר
מספר חבר:
9986

נעים מאוד אני מיכל מטפלת באמנות. 

מטפלת בחרדות, מצוקות, משברים, קשיי הסתגלות, דימוי עצמי  וקשיים רגשיים והתפתחותיים נוספים. 

מטפלת בילדים, מתבגרים והדרכת הורים.   

 

-קליניקה פרטית  בקרית אונו. 

-מטפלת בילדים על הרצף האוטיסטי (ASD) בגני תקשורת. 

-עובדת עם קבוצות ילדים מעל 10 שנים. 

-טיפלתי בילדים והורים במרפאת חרדה בבי"ח גהה. 

 

*תואר שני בטיפול באמנות- M.A.A.T  בסמינר הקיבוצים. 

*תואר ראשון בחינוך עיצוב והוראת אמנות- B.ED

*לימודי הנחיית קבוצות בשילוב אמנויות- אוניב. בר-אילן. 

*לימודי פסיכותרפיית הצבע- יואב פישר. 

*סדנאות תנועה וצבע, דמיון מודרך ומיינדפולנס. לימודי תעודה והשתלמויות רבות מחוץ לאקדמיה. 

 

האמנות והיצירה מסייעים בטיפול כעוד דרך הבעה ותקשורת מעבר למילים, בין הילד למטפלת ובין הילד לסביבתו. האמנות עוזרת למטופל להתחבר לחוזקות שלו ולבטא רגשותיו לעתים באופן לא מודע.  

הציור משקף את אופן החשיבה והתפיסה, יחד עם שיחה ומשחק בקליניקה מתקיים קשר מייטיב המסייע לילד המגיע לטיפול. 



תוצרים שלי שאשמח שתכירו

מהו טיפול באמנות?

 

טיפול באמנות הוא טיפול רגשי, שייך לתחום בריאות הנפש. 

מלווה על ידי מטפלת מיוחדת שעברה הכשרה ספציפית בעלת תואר שני הכוללת התמחות ארוכה. 

הטיפול, מתבצע בקליניקה וכל מה שקורה שם, אישי ומותאם למטופל.  זהו טיפול המתאים לכל גיל. 

במפגש נוצר קשר טיפולי הנועד להקל על קשיים, משברים, ולענות על שאלות או דילמות. 

בטיפול באמנות, כמו בטיפולים רגשיים אחרים ישנה לגיטימציה לביטוי רגשי על ידי שיחה בין מטפל למטופל, חומרי האמנות הנמצאים בקליניקה, הם כלי-עזר לא מילוליים, שעוזרים בהבעה עצמית רגשית. 

 

בשימוש בחומרים בטיפול, אין נכון או לא נכון, אין טוב ורע. אין הוראות ואין שיפוטיות. כך גם בתהליך העבודה, הפוקוס בטיפול הוא על התהליך והחוויה, לא רק על התוצר. 

באופן שונה, בשיעור אמנות המתבצע בכיתה או בסטודיו, בהדרכת מורה או מדריך, לומדים איך לעשות משהו, או איך להשתמש בחומר מסוים, יש משימות, יש דרך, הפוקוס הוא על המוצר המוגמר, העבודה בסיומה נמדדת או נבחנת. לעומת זאת בטיפול אין צורך בידע או כישרון, אנו מביטים על היצירה כעל שיקוף או השלכה של מי שיצר אותה והיא משמשת לתקשורת של המטופל עם המטפלת ועם עצמו. 

 

האמנות, כמו עוד דרכי ביטוי לא מילוליות, מגיעה ממקומות ראשוניים בהתפתחות הנפש, בעזרת האמנות יעלו בטיפול תכנים נפשיים, דחפים יצרים ופנטזיות ללא כוונות המטופל. ילדים צעירים המתקשים לבטא במילים את מצבם הרגשי וגם ילדים בוגרים יותר שקשה להם "להיפגש עם הקושי", מבססים את הקשר הטיפולי דרך השימוש החופשי בחומרים שהם בוחרים. כך בטיפול, לעתים מדברים, לעתים יוצרים ולעתים גם וגם. 

 

האמנות אף מאפשרת להפוך תכנים נפשיים, טראומות וחוויות, למשהו אסתטי או משהו הנראה לעין. לפתע, הטראומה/ הקושי/ החוויה, נמצא על השולחן, ניתן להתבונן בה, לא להיבהל ממנה ואף לעשות איתה "שיח". לעתים מגלים שזה יכול להיות גם נעים ולא מאיים.  את האמנות ניתן גם לשנות בהינף מכחול, מה שנותן למטופל את כוח השליטה והשינוי.  

למשל- מטופלים יוכלו להביא את דימוי "המפלצת הפנימית המתפרצת". כל זה ללא שיחות ארוכות ומייגעות. עם המפלצת ניתן ליצור דיאלוג. היא בשליטתנו. כך השימוש בשפת האמנות משאיר לנו עדויות (יצירות). ברבות הזמן ניתן להתבונן על מה שהיה, לראות את השינויים שחלו במטופל דרך עבודותיו ולראות את הדרך הטיפולית שעבר.

 

כמו עוד טיפולים רגשיים, גם טיפול באמנות יכול להיות טיפול קצר או ארוך. שינויים רגשיים הם עדינים ולוקח להם זמן להיבנות ולהתבסס. השילוב היחודי בין פסיכולוגיה ובין תהליכי יצירה, מפתחים במטופל (בעזרת המטפלת) הבנות מעמיקות יותר לגבי עצמו ולגבי דרכי התמודדות שלו בעולם.