נעים להכיר - ענת ליבן

הפעם נארח את ענת ליבן מטפלת באמצעות אמנות חזותית מזה 22 שנים, יו"ר חטיבת האמנות מאז יוני 2017; יו"ר ועדת הסטודנטים וחברה במועצה העליונה מטעם הנהלת יה"ת; עובדת במערכת החינוך ובקליניקה פרטית בגבעתיים.

בוגרת המסלול לטיפול באמצעות אומנות במדרשת בית ברל, והמסלול לתואר שני באוניברסיטת תל אביב בתוכנית הבינתחומית באומנויות. למדה טיפול משפחתי וזוגי, Eft - ( Emotion Focused Therapy) ,טיפול מיני בתל השומר (שנה ב') והיא מדריכה מוסמכת ביה"ת.

הי ענת!

איך הגעת להיות פעילה בארגון?

אני חברה ביה"ת מאז סיום הלימודים ב 1999 השתתפתי בכנסים  של יה"ת כמרצה ואורחת. ב- 2017  פנתה אליי מזל לוי שכיהנה כסגנית של תמי והציעה לי להצטרף. התרשמתי מהשינוי שמתחולל ביה"ת בהנהגתה של תמי ירמיהו ורציתי לתרום לקידום המקצוע בחקיקה ובהיבטים המקצועיים.

מה לדעתך צריך להיות הדבר הבא שהארגון יעשה?

כשותפה בהובלת  ועדת הסטודנטים בשנים האחרונות אנו מקוות שכארגון נתרום מניסיוננו לדור הצעיר להשתלב במעגל העבודה, ונחזק את המטפלים  לעמוד על זכויותיהם ותנאי העבודה המותאמים לכל חטיבה. אני מקווה להמשיך את השת"פ עם נציגות החברה הערבית ביה"ת וליזום שיתופי פעולה מקצועיים נוספים עמם ולבסוף גם להשלים, עד סיום הקדנציה שלי, את קבלת המטפלים באמצעות אומנות חזותית כחברים בפדרציה האירופאית.

עם אלו אתגרים את מתמודדת כפעילה בארגון?

האתגר העיקרי שלנו ביה"ת להגדיל את מספר החברים באיגוד, ליצור תחושת חיבור ושייכות למקצוע (גאוות יחידה) ולהגביר את המודעות הציבורית לתחום שלנו ולתרומה הייחודית של השימוש בכלים אמנותיים וחווייתיים.

אתגר נוסף הוא להתמודד עם העבודה ההתנדבותית שדורשת זמן רב , כמתנדבת לא תמיד קל לתמרן בין הדרישות השונות. לכן אני שמחה לספר שדניאלה זילבר הצטרפה אלי לחטיבה ואנו יחד מובילות את התחום.

אני חשה סיפוק רב והנאה רבה מלהיות שותפה לחברות ההנהלה בתהליך משמעותי שתורם למודעות ולהתמקצעות של המטפלים באמצעות אומנות.

כשהצטרפתי להנהלה הופתעתי לגלות את היקף הפעילות שנעשית  ביה"ת בהתנדבות ואני גאה להיות שותפה לצוות של מעל 70 מתנדבים שמניעים את פעילות האגודה בתחומים שונים.

תודה, ענת.

מוזמנים להצטרף לאגודה ולקחת בפעילות המבורכת!

להצטרפות ליה"ת לחצו כאן