נעים להכיר - ורד שמחון, ראש חטיבת המוזיקה

הפעם נארח את ורד שמחון, ראש חטיבת המוסיקה ביה״ת. ורד היא מטפלת במוסיקה ומדריכה בכירה במשרד החינוך ובקליניקה פרטית. בוגרת מכללת דוד ילין ובוגרת תואר שני בלימודי הנחיית קבוצות בשילוב אמנויות בלסלי קולג׳. וכיום ורד דוקטורנטית באוניברסיטת בר-אילן במחלקה לפרשנות ותרבות במסלול ׳פסיכואנליזה ופרשנות׳. הדוקטורט שלה הוא בנושא ׳הפרעות ויסות חושי וטיפול במוסיקה׳. ורד גרה בנתניה, נשואה פלוס שלושה בנים. פסנתרנית וצלמת.

איך הגעת להיות פעילה בארגון?

תמיד ראיתי בארגון את חשיבות ההתאגדות הקולגיאלית ואת המקום להתפתחות המקצועית בכנסים וימי עיון. הרגשתי כי התשוקה שלי למקצוע ולשיח המשותף בין המטפלים יכול לקבל במה חשובה דרך הפעילות שלי בארגון. כשעלתה האפשרות להוביל את החטיבה, עלה הרעיון להובלה משותפת עם שירלי זמיר אלבז, דבר שמוכיח את עצמו בהשקעה הרבה שיש בתפקיד. זה המקום גם לומר תודה על האמון והתמיכה שאני מקבלת מחברי החטיבה.

ספרי על משהו שהיה לך משמעותי ולקחת בו חלק במהלך פעילותך בארגון.

יה״ת כל הזמן שואף להתמקצעות של החברים. הצטרפתי לוועדה לאישור ׳מעמד מדריך בכיר׳, מעמד שרק לאחרונה קיבל תוקף מאורגן ומסודר. בוועדה אני נחשפת לכמות הרבה של מטפלים מצוינים וותיקים מהשטח. מרגש לקרוא את ההמלצות השונות ואת ההתרגשות של המטפלים בקבלת המעמד החדש. בעיני זו הצלחה של כוחות מקצועיים ואישיותיים מצויינים שיש למקצוע הזה להציע בארץ.

עם אלו קשיים את מתמודדת כפעילה בארגון?

תפקיד הובלת החטיבה הוא תפקיד התנדבותי. המאבק מול ההשקעה והזמן הנדרשים הוא חלק אינטגרטיבי מהתפקיד. לא פעם אנו כתובת לקשיים שונים שעולים מהשטח, לצרכים מקצועיים של הדרכה, והתפתחות ואפילו בעניינים טכניים של היבטים של חוסר הערכה המתבטא בשכר או במשרות שאינם עומדים בתקנים או תנאי עבודה הולמים. אנו מתקדמים כל הזמן בתהליך החקיקה ששואף לתת מענה גם לעניינים אלה. כולי תקווה כי תהליך זה יסתיים בקרוב.

מה את מרגישה שאת מקבלת מהארגון?

יה״ת מבחינתי הוא משפחה ובית מקצועי. הכנסים הדו שנתיים של יה״ת, וועדות הרישום והמעבר, תעודות תו התקן, אקדמיה״ת והתפתחות מקצועית, יוזמות למפגשי חטיבה אינטימיים כמו אירוח בסלון של מטפל בעל השראה כמו גם יוזמות למפגשי זום של חברים, כל אלה ממלאים את הלב בסיפוק מקצועי וחברתי קולגיאלי. עשיה היא לב פועם והעשיה היא רבה.

מה לדעתך צריך להיות הדבר הבא שהארגון יעשה?

ברצוני להוביל מהלך אקדמי מקצועי באתר יה״ת לפרסום אקדמי של מחקרים ומאמרים של החברים עבור החברים. מטפלים רבים בשטח עוסקים במחקר וכתיבה. חשוב לפתח ולעודד מקום זה, גם עבור המטפלים שיכולים להחשף לחומר אקדמי מעשיר וגם לכלל האוכלוסיה להבנת ההיבטים הייחודיים של טיפול באמצעות אומנויות.