הרצאה - התערבויות חברתיות בדרמה תרפיה: שתי דוגמאות של עבודה קהילתית באמצעות רזוננסים דרמטיים - פרופ' סוזאנה פנדזיק

 

ההרצאה תתקיים ביום חמישי - 15/06/2023 - בשעה - 20:00

הרצאה - ב- ZOOM

30 ש"ח חבר.ת יה"ת

45 ש"ח לא חבר.ת יה"ת

20 ש"ח סטודנטים רשומים ביה"ת

לתשלום לחצו כאן

פרדיגמת הצדק חברתי טמון עמוק בליבה של הדרמה תרפיה, כמקצוע שהתגבש ברוח שנות ה-70 של המאה ה-20. בשנים האחרונות, פרדיגמה זו תופסת תאוצה יתרה, לאור התהליכים החברתיים המסיביים המתפתחים במאה הנוכחית ומשפיעים על האנושות כולה.

הרצאה זו עוסקת בשימוש בדרמה תרפיה ככלי להתערבות חברתית-קהילתית. שתי דוגמאות של עבודה מסוג זה מובאות, המתארות אפשריות לשימוש בתהליכים דרמה-תרפויטיים כהתערבות חברתית-קהילתית: פרויקט אחד מתייחס לתפיסת השואה והאירועים שהתרחשו בגרמניה בין 1933-1945 אצל נוער בכיתות י' בברלין העכשווית.  פרויקט שני מספר על השיתוף הפעולה בין סטודנטיות/ים מהחוג לתיאטרון באוניברסיטה עברית בירושלים והטריבונל לפגיעות מגדריות על הסיפור האישי של תובעת צדק.

שתי הפרויקטים מבוססים על שיטה שנקראת "רזוננסים דרמטיים".

 

*פרופ' סוזאנה פנדזיק, RDT, PhD, לשעבר ראש התכנית לתואר שני בדרמה תרפיה במכללה האקדמית תל חי, מרצה גם באוניברסיטה העברית, במכון לדרמה תרפיה בשווייץ ובמוסדות להשכלה גבוהה נוספים ברחבי העולם. מפתחת את שיטת "הרזוננסים הדרמטיים" ואת "מודל ששת המפתחות" להערכה והתערבות, סוזאנה מתמחה גם בתיאטרון אוטוביוגרפי טיפולי ובמחקר מבוסס-מופע. היא פרסמה מאמרים רבים בתחום, כולל ספרים.

לתשלום לחצו כאן