תקשורת מכבדת וקולגיאליות בין מטפלות/ים באמצעות אומנויות - מכתב פתוח משולחנה של ועדת האתיקה

משולחנה של ועדת האתיקה – בימי מלחמה –

תקשורת מכבדת וקולגיאליות בין מטפלות/ים באמצעות אומנויות

אוקטובר 2023

 

מטפלות/ים יקרות/ים,

ועדת האתיקה של יה"ת פונה לציבור המטפלות/ים באמצעות אומנויות, בבקשה לשמור על שיח מכבד ורגיש לאחר ולשונה ברשתות החברתיות. אנו חיים בחברה רב - תרבותית ומורכבת, במרקם עדין, שבה יהודים, ערבים, נוצרים, מוסלמים, חילוניים ודתיים.

בימים אלה, כולנו עוברים, כבני אדם, טלטלה עזה, בעוצמות שלא ידענו כמותן וחווים רגשות כאב, עצב, זעם תסכול וחוסר אונים. כמטפלים האמונים על בריאות ורווחה נפשית, עלינו להיות מסוגלים להחזיק ולהכיל מגוון של אישיויות, נטיות, דרכי חשיבה, כאבים וכל חלק שהאדם האחר מאיתנו מביא עמו. כקולגות, מצופה מאיתנו לנהוג באופן דומה האחד כלפי השני ולכבד מטפלים הבאים מרקע, תרבות, הכשרה ומעולם ערכים השונה משלנו.

לצערנו, נחשפנו בימים אלה של רוחות סוערות, קיטוב ושיח פוגעני, סביב סוגיות ערכיות מורכבות, גם לשיח פוגעני ברשתות החברתיות של המטפלים באמצעות אומנויות. אנו מבקשים להזכיר שכאנשי מקצוע, אנו מחויבים להתנהגות קולגיאלית של כבוד ורגישות לסבל של האחר, כך שנוכל לשמור על המרקם העדין הקיים ביננו.

הקוד האתי, המחייב את כלל המטפלים באמצעות אומנויות, מתייחס לנושא הקולגיאלי בסעיף 10 לפרק המקצועיות: "האתיקה המקצועית מחייבת את המטפלים לשמירה על הגינות וכבוד כלפי עמיתיהם למקצוע ואנשי מקצוע אחרים, תוך הימנעות מלשון הרע, ולשיתוף פעולה כנדרש לטובת המטופל".

בתקווה לימים של שקט, החלמה וחזרה לשגרה.

שלכם,

ועדת האתיקה