סדנת קיץ - לשבור-להדביק: שימוש בטכניקת פסיפס בטיפול

מהות טכניקת הפסיפס היא איחוי והדבקה של חלקים קטנים לכדי יצירה אחת שלמה. בסדנת הפסיפס נעבוד עם שברי אריחים, שברי כלי קרמיקה וחומרים נוספים ונחווה את התהליך כולו: עיצוב השברים, הדבקה , ואיחוי ליצירה שלמה. נשתמש ונכיר את החומרים והכלים הייעודיים לפסיפס.

בתקופה המורכבת שכולנו חווים בשנה האחרונה, העבודה עם שברים של חומרים שונים, הדבקה, ואיחוי לשלם, מאפשרת התמודדות עם השברים הנפשיים באופן קונקרטי ובאופן סימבולי. לצד הבניה והחיבור מחדש, העבודה מאפשרת תהליך מדיטטיבי שתורם להפחתת מתח וחרדה המלווים את חוסר הודאות שרבים חווים.

בטיפול, התהליך מאפשר לפגוש בסביבה בטוחה את החלקים התוקפניים וההרסניים שלנו מבלי שאלה באמת יחריבו את הסביבה האמיתית. היכולת להרוס, ולקבל את ההרס כחלק מובנה בתוכנו, חיונית כדי שיוכל לצמוח משהו בעל ערך ומשמעות (ויניקוט).

לצד ההתנסות, הסדנא כוללת התייחסות מעמיקה להיבטים תיאורטיים, המחזקים את הקשר בין הטכניקה לתהליכים הנפשיים שהיא מאפשרת.

מתרגשת בכל פעם מחדש לחוות ולחלוק עם אחרים את העולם המרתק הזה.

 

מנחה - טל לוי*

הסדנה תתקיים ביום רביעי 31/07/2024 בשעות 13:30 - 10:00

באלון הגליל - כתובת מדויקת תנתן לנרשמים.ות.

עלות חבר.ת יה"ת - 400 ש"ח 

עלות לא חבר.ה - 500 ש"ח 

לרישום ותשלום לחצ.י כאן

*טל לוי, בת 59, מטפלת באמנות כ – 10 שנים.
מתגוררת בקיבוץ כברי נשואה ואם לשני בנים בוגרים.
בוגרת לימודי טיפול באמנות במכללת תל חי ו – MA למטפלים מנוסים באוניברסיטת חיפה.
בוגרת המדרשה להוראת אמנות ברמת השרון.
עובדת בסטודיו/קליניקה פרטית בקיבוץ כברי ובתחנה טיפולית של מועצה אזורית מעלה יוסף.
במשך שנים רבות עסקתי בפסיפס בסטודיו לפסיפס שפתחתי בקיבוץ כברי. בסטודיו הנחתי מבוגרים בעבודה בפסיפס.היה אך טבעי שאחת מטכניקות העבודה שאציע למטופלי תהיה עבודת פסיפס. באחת מהמטלות במהלך התואר השני עסקתי בהיבטים הטיפוליים של עבודה בפסיפס כפי שהתבטאה אצל נערים בסיכון שעבדתי איתם באותה עת. עם סיום הלימודים הרחבתי את תובנותיי לכדי מאמר (* קישור בתחתית העמוד). במקביל ערכתי סדנאות פסיפס למטפלות באמנות בסטודיו ובסימפוזיון פיסול בטיפול באמנות במכללת תל חי.

https://www.calameo.com/read/005201130bd3b2da73fc0

**תנאי הרשמה

ביטול השתתפות:  

לאחר תשלום שכר הלימוד ניתן לבטל השתתפות בתנאים הבאים בלבד:

א. ביטול רישום לסדנה בתוך 14 ימים ממועד התשלום בפועל ועד 14 ימי עסקים לפני פתיחת הסדנה – יוחזר למועמד מלוא סכום שכר הלימוד ששולם על ידו - בקיזוז 50 ש"ח דמי ביטול.

ב. ביטול רישום לסדנה בטווח של 14 ימי עסקים לפני פתיחת הסדנה ועד 7 ימי עסקים מיום פתיחת הסדנה (כולל)  - יחוייב המועמד

ב 60% מסכום שכר הלימוד לקורס.

ג. ביטול רישום לסדנה בטווח של 7 ימי עסקים לפני פתיחת הסדנה יום פתיחת הסדנה יחוייב המועמד במלוא שכר הלימוד.

משתלם שלא הסדיר את מלוא שכר הלימוד עד מועד פתיחת הסדנה לא יוכל להשתתף בסדנה עד להסדרה מלאה של התשלום; יה"ת אינה מתחייבת לשמור מקום בסדנאות בהם מספר המשתתפים מוגבל למשתלם אשר לא הסדיר את שכר הלימוד כמפורט בסעיף זה. לאחר תחילת הסדנה, לא ניתן יהיה לקבל החזר כספי במקרה של ביטול השתתפות בסדנה מכל סיבה שהיא. על אף האמור, בנסיבות מיוחדות תשקול יה"ת להשיב למשתלם חלק יחסי משכר הלימוד ששילם, וזאת על פי נסיבות כל מקרה ומקרה (ובין היתר האפשרות למלא את מקומו של המשתלם בסדנה) ועל פי שיקול דעתה של יה"ת בלבד.

פתיחת קורס/סדנה :פתיחת הלימודים בכל קורס או תכנית מותנית במספר משתלמים מינימאלי, כפי שנקבע לקורס או לתכנית. במקרים בהם לא נרשמו די משתלמים לתכנית או לקורס, רשאית יה"ת להודיע, בכל עת ועל פי שיקול דעתה, על דחיית מועד פתיחת הלימודים או על ביטולם. לוחות הזמנים ותכניות הלימודים של הקורסים, כמו גם שיבוץ המרצים בכל קורס או תוכנית לימודים, יהיו לפי שיקול דעתה של יה"ת.

כללי : יה"ת שומרת לעצמה את הזכות הסופית והמוחלטת, לפי שיקול דעתה הבלעדי, לקבוע כל דבר הקשור לנהלי הלימודים במסגרת תקנון זה. יה"ת שומרת לעצמה את הזכות לשנות את גובה שכר הלימוד בקורסים מעת לעת, מכל סיבה שהיא, בכל עת, בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי. להסרת ספק, כל שינוי כאמור יחול לגבי קורסים שהרישום להם טרם החל בלבד. יה"ת לא תישא בכל אחריות לכל נזק (לרבות נזק גוף), הפסד, אבדן, פיסי או נפשי, אי נוחות, אבדן, עוגמת נפש, הוצאה מכל מין וסוג שיגרמו למי מהמשתלמים ו/או בכל תוצאות, ישירות או עקיפות שיגרמו למשתלם, לרכושו ו/או לכל צד שלישי, בשל הלימודים בקורס. המשתלם מוותר על כל טענה, תביעה או דרישה כלפי יה"ת בקשר לכך.